|
Post by Koning Jonas on May 30, 2006 20:02:21 GMT 1
Onderzoek van prof./Koning Jonas.
Een micronatie is een soort staat op het internet. Deze naties bezitten geen enkel grondgebied.
Interlux zal waarschijnlijk tot de vierde generatie van micronaties behoren. Micronaties in de Lage Landen bestaan al een geruime tijd. Deze micronaties(vooral van de eerste generatie, startte ongeveer in 1997) zijn tegenwoordig besmet door een verschrikkelijke ziekte.
De enige overgebleven naties die actief bleven waren Virtueel Vlaanderen en koninkrijk Terra Sectoria.
Virtueel Vlaanderen was de eerste micronatie op Nederlandstalig vlak en heeft in de 2de revolutie net op tijd zijn adem terug gevonden.
Het koninkrijk Terra Sectoria werd door de micronaties van de 2de en 3de generatie nog gezien als een kleine bedreiging. Deze kleine natie heeft tot verwondering de anderen overleeft.
Het Rijk, Regio Mayo, Volksfederatie Charlotta,... stammen allemaal af uit de tijd van de 2de en 3de generatie. Deze micronaties zijn er niet in gelukt om hun leden actief te houden.
Later meer informatie en linken! We hebben geprobeerd zo een goed mogelijk beeld weer te geven. Fouten kunnen, eventueel verbeterd worden.
|
|
|
Post by erwinvh on Jun 3, 2006 11:19:04 GMT 1
Hallo, ik kwam eventjes een kijkje nemen vanuit Virtueel Vlaanderen. Micronaties in de Lage Landen bestaan al een geruime tijd. Deze micronaties(vooral van de eerste generatie, startte ongeveer in 1997) zijn tegenwoordig besmet door een verschrikkelijke ziekte. Zijnde? 1) In het geval van Vlaanderen: bl ijven 2) Terra Sectoria behoort zeker niet tot de eerste generatie, aangezien Mayo en Charlotta (die blijkbaar tot de tweede generatie behoren), recenter zijn. Ik zou eerder de volgende indeling gebruiken, in chronologische volgorde van de eerste micronatie van die soort: 1) De heel oude, met name Vlaanderen (1997) 2) Liberi en haar afstammeling Terra Sectoria 3) De Charlottaanse generatie: de be.politics-micronatie, Charlotta, Victoria, Mayo 4) Het Rijk 5) Nieuwere micronaties zoals Interlux
|
|
|
Post by Koning Jonas on Jun 3, 2006 11:37:01 GMT 1
Bedankt voor deze duidelijke indeling ;D
|
|
|
Post by bert on Jun 4, 2006 17:44:58 GMT 1
Ge zijt De Rode Antillen vergeten
|
|
|
Post by Koning Jonas on Jun 4, 2006 18:04:21 GMT 1
Bij welke generatie? De eerste waarschijnlijk?
|
|
|
Post by erwinvh on Jun 4, 2006 21:27:44 GMT 1
De Rode Antillen zijn rond dezelfde periode ontstaan als Charlotta. De Charlotta/be.politics-generatie dus, van de zomer van 2004.
|
|
Robb Stark I als gast
Guest
|
Post by Robb Stark I als gast on Jun 5, 2006 10:21:12 GMT 1
@erwin je vergeet Dat arzania uit Livberi afstamde en daaruit terra Sectoria afstamde
|
|
Robb Stark I als gast
Guest
|
Post by Robb Stark I als gast on Jun 5, 2006 10:23:52 GMT 1
@erwin je vergeet Dat arzania uit Livberi afstamde en daaruit terra Sectoria afstamde sorry voor mij dubbelpost maar ik bedacht me net dat je ook nog naties zoald tarento, Libertad, victoria, En zelfs de Tweede democratische republiek Arzania hierzo niet vermeld staan Op victoria na zijn dit allemaal naties die hooguit een maand hebben bestaan mar bestaan hebben ze wel. Ook 'Gaia' wordt hierzo vergeten. was een natie die enkel echt actief was op hun MSN groep maar jammer genoeg kan ik niets meer vinden van hun Site of forum.
|
|
|
Post by erwinvh on Jun 5, 2006 18:08:06 GMT 1
Hoelala, Gaia, Tarento,... allemaal vergeten. Arzania had ik over het hoofd gezien. Terra Sectoria had ik dan weer wel vermeld als afstammeling van Liberi. Libertad, was dat een Hieronymusnatie?
|
|
|
Post by guest on Jun 5, 2006 21:42:16 GMT 1
nee, een van ofwel Dorian ofwel Sivel (cid Cortez)
|
|
|
Post by bichbach on Jun 5, 2006 21:59:23 GMT 1
Nope,van Smoer(del rojo) zo lijkt me....
|
|
|
Post by hendrik on Jun 26, 2006 21:12:26 GMT 1
Hoelala, Gaia, Tarento,... allemaal vergeten. Arzania had ik over het hoofd gezien. Terra Sectoria had ik dan weer wel vermeld als afstammeling van Liberi. Libertad, was dat een Hieronymusnatie? Dat was toch micronatie mycose (naam van een voetschimmel ofzo). Dat kun je eigenlijk geen micronatie noemen maar eerder een karikatuur. Arzania stelde ook geen bal voor, al leek het een tijdje heel leuk te gaan worden. Mijn favoriet was Mayo, die heeft het bijna een jaar volgehouden. Victoria ging ten onder aan het feit dat de meeste leden lid waren van meerdere naties en ruzie met elkaar kregen. Wat die ziekte betreft (inactiviteit), waarom denken jullie daaraan te kunnen ontsnappen? Na een tijdje is een micronatie (voor mij in ieder geval) niet meer interessant omdat er in herhaling word gevallen of omdat anderen eerder hun interesse zijn verloren.
|
|